Atelier de arhitectură cu noimă
Interior ● Comercial ● Concept

De-a amănuntul

De la nasturi, fermoare, umerașe, ace, mașini de cusut, benzi, elastice, ațe, cretă, metru de croitorie și până la piese de schimb, benzi ornament, capse metalice și materiale textile per se, acest magazin reprezintă un univers în sine.




TIP
Interior Comercial
PROGRAM
Amenajare interioară spațiu comercial
CLIENT
privat
LOCALIZARE
Iași, România

SUPRAFAȚĂ UTILĂ
127mp
BUGET
privat
DATA
2020
STATUS
Concept




De-a amănuntul este o afacere din Iași care vine în întâmpinarea clienților cu toate produsele necesare în procesul de confecționare a hainelor.
Deși din exterior magazinul nu iese cu nimic în evidență, pare mai degrabă comun și ușor de trecut cu vederea, odată ce îi treci pragul descoperi o lume fascinantă, plină de oportunități. Călătoria în care pășești te cuprinde cu totul și te invită să îi dezlegi misterul și, astfel, ajungi să apreciezi potențialul creativ, dar și de business.



Provocarea dată de spațiul pus la dispoziție a fost una cu dublu sens: funcțional prin prisma nevoii de reorganizare a unei multitudini de produse și lipsa luminii naturale și emoțional prin dezordinea generată de organizarea defectuoasă a lor.

„Sunt multe situații în care clienții merg la descoperit și au bucuria și plăcerea de a găsi lucruri noi. Uneori, vin cu un model în mână și verifică singuri ce pot asorta sau cumpăra. Vreau să aibă din nou această libertate, însă produsele să fie expuse în multă lumină, cu spații dedicate, care să le pună în valoare și pe care să le pot înlocui oricând am nevoie.”

Mai mult, exista și nevoia centrală de a regândi zona de primire astfel încât să afișeze produsele într-un mod închegat și coerent, sub forma unui spațiu tip showroom.

diagrame situație existentă ︎

mobilier

circulații

vizibilități



Conceptul gândit propune, în primul rând, reorganizarea mobilierului existent. Optimizarea resurselor existente și regândirea lor pentru tot felul de destinații a venit la pachet.

Circulațiile interioare sunt „curățate” și devin mai clare și mai coerente. Lumina naturală este lăsată să pătrundă în interiorul magazinului, prin eliberarea ferestrelor de rafturi.

Simpla punere a lucrurilor în ordine „produce” noi spații de expunere și depozitare.

diagrame concept propus ︎

mobilier

circulații

vizibilități





Showroom-ul este mai mult decât un pretext de prezentare a produselor, el sumarizează povestea de 127 metri pătrați ai întregului magazin în doar 13 metri pătrați.


Esența întregului proiect rămâne însă intrarea în magazin, cu o zonă de showroom și una administrativă în proximitate.
Am creat o zonă de primire generoasă și spectaculoasă, care reprezintă cu brio și spațiul cel mai creativ, astfel încât clienții să ia contact cu personalitatea magazinului încă de la început. În felul acesta, aceștia încep tranziția către întreaga lume pe care o ascunde, iar apoi sunt absorbiți de ea.






Prin gesturi simple și cu noimă am regândit universul De-a amănuntul și l-am adus mai aproape de adevăratul lui scop.

Pe lângă amplificarea valorii pragmatice, de business, magazinul reușește astfel să își nareze propria viață într-un mod organizat și ușor de întreținut. Prin intermediul miilor de produse pe care le oferă, acesta devine un partener de nădejde pentru toți iubitorii de haine.



︎


CONCEPT ARHITECTURĂ

Alexandra Berdan
Ancuța Costandache
Ștefania Borș

ILUSTRAȚII

Ancuța Costandache


TEXT

Oana Filip
Ancuța Costandache