Mille Mulini
Mille Mulini este o instalație interactivă formată din 1000 de moriști de vânt care te invită la un dialog senzorial, pe fundalul curții Facultății de Psihologie din Iași.
TIP
Exterior ● Temporar
PROGRAM
Instalație artistică în spațiul public
CLIENT
Romanian Creative Week & OAR Iași
Romanian Creative Week & OAR Iași
LOCALIZARE
Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, UAIC
Intervenția, văzută ca o traducere actuală a unor componente ce aparțin designului peisagistic al epocii, este rezultatul unei secvențe de gesturi care respectă contextul mai larg al clădirii Facultății de Psihologie.
Ea funcționează ca un proiect participativ de artă, menit să creeze o experiență memorabilă, de nostalgie și chiar bucurie și să încurajeze reflecția la scară personală, dar și societală.
Instalația are trei componente
︎︎︎
Curtea pătrată, cu o tipologie spațială specială în contextul ieșean: de formă pătrată, organizată simetric în jurul unui punct focal central. Actualmente o suprafață verde neamenajată, aceasta devine un cadru pe care se dezvoltă celelalte componente.
Imaginarul grădinii de flori este redat abstract, prin forma stilizată a moriștilor. O natură artificial-naturală în miezul orașului arată și se mișcă ca un câmp de flori în bătaia vântului.
Tulpinile moriștilor sunt amplasate la punctele de intersecție ale grilei ortogonale, care se comportă ca un element de reglare și ordonare.
Tulpinile moriștilor sunt amplasate la punctele de intersecție ale grilei ortogonale, care se comportă ca un element de reglare și ordonare.
x 1000
„Florile de vânt” transformă curtea de inspirație clasică într-o grădină contemporană. 1000 de moriști cu înălțime cuprinsă între 30-80 cm, pliate manual și dispuse după o grilă ortogonală de 80x60/120 cm, pun în valoare arhitectura spațiului.
Artificialul imită naturalul, însă dobândește autonomie semiotică: morișca devine o floare contemporană, încărcată cu valoare ludică, dar sensibilizată de provocările prezentului.
Artificialul imită naturalul, însă dobândește autonomie semiotică: morișca devine o floare contemporană, încărcată cu valoare ludică, dar sensibilizată de provocările prezentului.
Pe de o parte, moriștile evocă simplitatea copilăriei: când vedem o morișcă de jucărie, prima reacție este să suflăm peste ea, ca să o facem să se învârtă.
Pe de alta, mișcarea de rotație a moriștilor sub acțiunea vântului suprapune un nou strat de semnificații: nevoia de a privi către surse regenerabile de energie.
Pe de alta, mișcarea de rotație a moriștilor sub acțiunea vântului suprapune un nou strat de semnificații: nevoia de a privi către surse regenerabile de energie.
Fântâna-oglindă, care capătă o destinație multiplă: pasarelă înălțată, șezut de-a lungul perimetrului, oglindă. Bazinul octogonal, momentan nefuncțional, este acoperit cu o platformă circulară de lemn, îmbrăcată într-un material reflexiv.
Fântâna așază apa în centrul fizic și conceptual al instalației: un hub și un catalizator care deschide cercul de corespondențe. Ca simbol al prezenței omului în natură, fântâna pare să moduleze înălțimile moriștilor (florilor) în insula centrală.
︎
Mille Mulini (Grădina cu 1000 de moriști) este un proiect câștigător al primei ediții a concursului de arhitectură „Iașul își deschide curțile”, organizat de Ordinul Arhitecților din România, filiala Iași, în parteneriat cu Romanian Creative Week.
Mai multe detalii despre desfășurarea proiectului găsiți pe MilleMulini.ro
Mai multe detalii despre desfășurarea proiectului găsiți pe MilleMulini.ro
︎
CONCEPT
George Olaru
Alexandra Berdan
Anca Spînu
Georgiana Covaliu
TEXT
Alexandra Berdan
George Olaru
Georgiana Covaliu
ILUSTRAȚII
Anca Spînu
Alexandra Berdan
Alexandra Berdan
George Olaru
Georgiana Covaliu
ILUSTRAȚII
Anca Spînu
Alexandra Berdan
FOTOGRAFII
Georgiana Covaliu
Alexandra Berdan
George Olaru
OAR Iași
Daria Frunză