Interior ● Media ● În execuție
The next HIT
Pasiune, vervă și dinamism - sunt trăsăturile esențiale ale unuia dintre cele mai longevive și îndrăgite posturi de radio ieșene.
Radio HIT își dorea un nou studio acustic, care să surprindă valorile și identitatea stației, cu elemente din lumea muzicii, dar și o regândire a spațiului de primire aflat la parterul clădirii.
Pasiune, vervă și dinamism - sunt trăsăturile esențiale ale unuia dintre cele mai longevive și îndrăgite posturi de radio ieșene.
Radio HIT își dorea un nou studio acustic, care să surprindă valorile și identitatea stației, cu elemente din lumea muzicii, dar și o regândire a spațiului de primire aflat la parterul clădirii.
Radio HIT își dorea un nou studio acustic, care să surprindă valorile și identitatea stației, cu elemente din lumea muzicii, dar și o regândire a spațiului de primire aflat la parterul clădirii.
SUPRAFAȚĂ UTILĂ
225 mp
225 mp
BUGET
privat
privat
DATA
2022
2022
STATUS
În execuție
În execuție
Am acceptat cu mare curiozitate invitația de a organiza un nou spațiu care să găzduiască un du-te-vino de oameni și sunete, mai ales că un studio de radio vine cu un pachet aparte de tehnicalități.
Echipa de la HIT ne-a primit cu răbdare
în lumea sa și ne-a povestit despre ritmul de funcționare în contratimp, ciclopi (fereastră tipică zonei de producție), on-air (moment de spontaneitate și emoții live), macarale (brațul microfoanelor) și bass trap-uri (materiale absorbante pentru undele cu frecvență joasă).
în lumea sa și ne-a povestit despre ritmul de funcționare în contratimp, ciclopi (fereastră tipică zonei de producție), on-air (moment de spontaneitate și emoții live), macarale (brațul microfoanelor) și bass trap-uri (materiale absorbante pentru undele cu frecvență joasă).
situație inițială ︎
Provocările proiectului au fost generate în primul rând de configurația clădirii-gazdă, o fostă hală industrială:
Acestora li s-au adăugat și exigențele acustice la care trebuie să răspundă un spațiu alocat emisiei și producției de radio.
- organizarea deficitară și încâlcită a spațiului de acces
- holul lung și neiluminat de la etaj
- înălțimea redusă a încăperilor
- pereții de compartimentare subțiri
- secțiunea variabilă a grinzilor.
Everybody make some noise 📣 … or not 🤫
Ușor de intuit este importanța unui sunet curat în lumea radioului, însă dificilă obținerea lui.
Sunetele exterioare, vibrațiile, discuțiile colegilor, geometria încăperii, materialele și texturile obiectelor - toate influențează calitatea sonoră, iar energia emisiei live are nevoie de o liniște perfectă pentru a ajunge la ascultători în cea mai bună formă.
Ca atare, intervențiile asupra clădirii existente s-au canalizat pe două obiective majore: înlăturarea zgomotelor și îmblânzirea sunetului.
A fost necesar să ne asigurăm că spațiul studioului este izolat atât de zarva străzii cu trafic greu, cât și de zgomotele produse
Sunetele exterioare, vibrațiile, discuțiile colegilor, geometria încăperii, materialele și texturile obiectelor - toate influențează calitatea sonoră, iar energia emisiei live are nevoie de o liniște perfectă pentru a ajunge la ascultători în cea mai bună formă.
Ca atare, intervențiile asupra clădirii existente s-au canalizat pe două obiective majore: înlăturarea zgomotelor și îmblânzirea sunetului.
A fost necesar să ne asigurăm că spațiul studioului este izolat atât de zarva străzii cu trafic greu, cât și de zgomotele produse
de depozitul de mobilă aflat la parter, sau de cele de impact, care se propagă cu ușurință.
Ca să putem atinge exigențele legate de claritatea sunetului, am optat pentru placarea cu materiale fonoabsorbante a pereților și tavanelor.
Pentru un control sporit al zgomotului în întreg spațiul, pardoselile au fost acoperite cu mochetă iar caloriferele, mascate, limitând astfel reflectarea sunetului.
Dacă prin montarea unei tâmplării mai performante nivelul de zgomot a fost redus la 50-55 dB, ulterior tratamentelor acustice, valorile măsurate în studioul de emisie nu depăseșc 25 dB.
Ca să putem atinge exigențele legate de claritatea sunetului, am optat pentru placarea cu materiale fonoabsorbante a pereților și tavanelor.
Pentru un control sporit al zgomotului în întreg spațiul, pardoselile au fost acoperite cu mochetă iar caloriferele, mascate, limitând astfel reflectarea sunetului.
Dacă prin montarea unei tâmplării mai performante nivelul de zgomot a fost redus la 50-55 dB, ulterior tratamentelor acustice, valorile măsurate în studioul de emisie nu depăseșc 25 dB.
axonometrie ︎
Conceptual, amenajarea interioară și-a propus să materializeze spontaneitatea și ritmul alert cu care se desfășoară o zi pe calea undelor.
La radio se întâmplă simultan activități diferite, desfășurate individual sau în echipe de 2-3 persoane, așa că ne-am dorit ca fiecare funcțiune majoră să adăpostească o sub-zonă, delimitată prin finisaje și mobilier.
La radio se întâmplă simultan activități diferite, desfășurate individual sau în echipe de 2-3 persoane, așa că ne-am dorit ca fiecare funcțiune majoră să adăpostească o sub-zonă, delimitată prin finisaje și mobilier.
Placările pentru tavane și pereți, finisajele interioare și corpurile de iluminat susțin identitatea Radio HIT, prin culori specifice brandului, bureți acustici, panouri perforate sau lămpi care amintesc de microfoanele din emisie.
În emisie, finisajele de la nivelul pereților și al pardoselii sunt monocrome, iar emoțiile live sunt surprinse prin tavanul roșu aprins.
Încăperea gravitează în jurul mesei de emisie; invitații sunt organizați în jurul animatorului, iar mobilarea este minimă, pentru a nu perturba sunetul.
Zona de intrare este destinată performance-ului live.
Aceeași schemă cromatică este prezentă și în camera de înregistrări.
Precizia și concentrarea producției ne-au determinat să optăm pentru culori închise, folosind draperii care să evoce atmosfera de backstage.
În același timp, materialul textil acoperă zona de depozitare și reduce impactul sunetelor cu suprafețe rigide.
În același timp, materialul textil acoperă zona de depozitare și reduce impactul sunetelor cu suprafețe rigide.
Holul lung ce separă producția de emisie a fost iluminat indirect, printr-un perete vitrat amplasat în zona redacției.
Pentru a oferi dinamism circulației monotone, am subliniat ritmul grinzilor prin culoare și sistemul de iluminat.
Premergător intrării în emisie, am creat o alveolă care funcționează ca o zonă de primire/lounge pentru invitați.
Redacția, destinată pregătirii emisiunilor sau ocazionale ședințe de echipă, este configurată ca o zonă de birouri.
Redacția, destinată pregătirii emisiunilor sau ocazionale ședințe de echipă, este configurată ca o zonă de birouri.
Mini-studioul permite înregistrarea independentă a unor fragmente și intervenții sau realizarea de interviuri care necesită o atmosferă mai privată.
Buretele piramidal recuperat de la vechiul studio radio a fost integrat în noua amenajare, fiind refolosit atât în capitonarea mini-st udioului de înregistrări, cât și în decorarea unui lounge-ului și a colțului pentru ședințe foto spontane.
Ieșind de sub restricțiile sonore, am avut mână liberă să lăsăm o amprentă funky-retro în zonele de chicinetă, grupuri sanitare și spații tehnice.
Grinzile, ghenele de instalații, golurile înguste, pereții parțiali și multitudinea de uși termopan au fost transformate prin compoziții de culori, materiale și elemente împrumutate din câmpul estetic al muzicii.
Pentru zona de acces, am încercat să revenim la claritatea inițială a spațiului, eliminând din compartimentările din gips-carton și tavanele false la înălțimi incerte, aducând astfel simetrie și ordine spațiului de primire.
Prezența radioului este anunțată printr-un element 3D de signalistică și prin roșul reprezentativ din mica anticameră. Fiind o zonă împărțită de mai multe entități, finisajele din holul de acces au fost păstrate în culori neutre.
Într-un loc în care contează să auzi și să fii auzit, atenția pentru ceea ce se vede este un gest de generozitate pentru oamenii de la butoane. Sperăm ca acest nou strat pe care îl așezăm peste istoria ultimilor 29 de ani de emisie să amplifice bucuria de a fi on-air.
︎
CONCEPT
Anca Spînu
Alexandra Berdan
ILUSTRAȚII
Anca Spînu
Anca Spînu
TEXT
Anca Spînu
Georgiana Covaliu